Tuesday 17 May 2011

Panggilan dari Karkun

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah atas segala kurniaanNya kepada hamba yang lemah ini...hari ni dapat panggilan dari orang jauh....ingatkan sape, rupa2nya orang yang sedang berada di jalan Allah...huhu...sedih la aku tiap kali cerita pasal ni...bukan sedih ape, tapi kenangkan diri aku ni...teruk sangat la kat sini...diorang kat sana mesti bez, amal pun terjaga....hmm, sabar2...insyaAllah nti tiba masa aku plak...mula jer angkat phone tadi, terus "Assalamualaikum tuan, ape khabar Iman...?"...aku jawab "Alhamdulillah, cuma tergugat la sikit...".

Memang tergugat pun sekarang ni...adui...susah nak jaga Iman bila xde suasana...tp tu cuma alasan...semuanya atas kehendak kita sendiri sebenarnya...aku jer yang lemah, xnak usaha...xnak lawan... sempat la aku tanya diorang tadi, bez x kat sana....dengarkan jawapan tu, bukan maen seronok lagi...mana x nya, tinggal ramai2 dalam jemaah, makan sama2, solat sama2...mesti banyak yang diorang blaja...Iman pun mesti mantap lah...sedar x sedar, dah 3 minggu lebih diorang kat sana...sama ngan tempoh aku duk kat umah...diorang x blik umah lagi semenjak abis PASUM hari tu....inilah pengorbanan semata2 kerana Allah... orang laen abis final exam, terus balik rumah, bersuka ria ngan kawan2...diorang sanggup korban masa untuk Allah SWT...Allahuakbar...

Semoga baki2 hari yang tinggal lagi tu, dapat dimanfaatkan sepenuhnya...aku terpaksa berhenti kat sini dlu la...hari ni x sempat nak cerita penjang2, ada hal yang perlu diselesaikan...insyaAllah pnjang umur, aku akan post lagi....wassalam..




Nukilan,
Hafizuddin Zulkifeli
mhz_92@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..........SELAMAT DATANG...............Jangan lupa jadi sahabat MHZ