Monday 18 April 2011

Ape khabar kg ku

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, akhirnya selamat sampai ke kg halaman...hehe..sori la, janji nak update 15hb tp ni da 17hb... akhirnya, perjuangan aku sbgai budak asasi da selesai...sekarang tgk la macam mana rezeki yang Allah tetapkan kat aku nanti...aku terima jer, usaha pun sudah jadi sekarang tawakkal sepenuhnya kpdNya. InsyaAllah moga2 dapat yang terbaik....hmm, sekarang 5 bulan yang mencabar sedang mananti di depan aku skrang... memang la bez dapat balik rumah setelah sekian lama..tapi bila pikir2 balik, cam risau gak macam mana keadaan aku nanti...cukup la cuti spm dulu, harap banda yang sama x berulang lagi untuk cuti kali nie...mana x nyer, hari2 makan tido makan tido...ape pun xde, berbulan-bulan cuti spm, aku rase cam beberape minggu jer...ni la dy bila Allah tarik keberkatan masa...benda berbulan-bulan bertahun-tahun pun bley rase cam seminggu...hmm.. ni aku cakap pasal diri aku yang teruk la..korang sume x...korang sume bagus-bagus...

hmm...banyak sangat kisah2 aku sepanjang setahun aku kat UM...insyaAllah la sikit2 aku akan kongsi kat sini...memang banyak sangat aku belajar kat sana...maksud aku selain akademik...klu akademik, sume orang pun belajar, insyaAllah...yang tu aku xnak cite la kat sini, aku pun bukan nyer bez student...ape yang aku nak kongsi ialah cite2 pasal ape yang telah aku belajar pasal diri aku...sepanjang setahun kat sana, alhamdulillah selepas 6 bulan pertama kat sana bru Allah temukan aku ngan satu usaha yang telah menyedarkan aku ape maksud sebenar hidup kita disamping kehidupan yang kita tempuhi selama ni...ni la usaha yang Allah jadikan asbab untuk aku rasa lebih dekat dgnNya...usaha ni klu orang kita dengar mesti akan kata macam2, x payah cakap orang lain la, aku sendiri pun sama...sebelum aku wat usaha ni, mmg aku pun sama gn orang2 biasa yang lain...bila nampak jer jemaah ni, mesti aku cuba mengelak sebab terkesan dgn ape yang orang cakap...

jemaah ape? ape lagi klu bukan jemaah tabligh...mmg sume orang akan pandang rendah kat jemaah ni walaupun sebenarnya, jemaah sebegini la yang menjadi asbab hidayah seluruh alam...untuk tahu pasal lebih lanjut pasal jemaah ni nanti laen kali la aku cite...ape yang aku nak cakap, ape yang kita sume fikir pasal jemaah ni sebelum ni sangat2 meleset...sebab ape? yang tu korang kena cari sendiri n rase sendiri...slagi korang x merasai, sampai bila2 korang xkan paham n sampai tu la korang akan kata macam2 pasal jemaah ni...bagaimana si A nak percaya bahawa kek yang si B cakap tu betul2 sedap jika si A sendiri x amik dan rase sendiri kek tu...

Jujurnya aku cakap, asbab aku wat usaha ni, sampai satu ketika, aku dapat rase yang Allah sgt2 dekat ngan aku...Allahuakbar...ni sume hidayah dari Allah, xde sape yang boleh bagi selain drNya...n Dy juga bley tarik bila2 masa jer...mana x nyer, hari2 aku dilatih untuk bercakap percakapan iman, percakapan akhirat...klu sebelum2 ni aku bnya sgt cakap pasal dunia...memang x abis...hari ni cakap pasal iphone 4, esok kluar plak yang 5...ckap pasal iphone 5 plak...nati kluar yang laen, ckap plak....Allahuakbar, dunia ni memang xkan puas...sebab tu la aku rase bersyukur sangat2 sebab Allah bagi peluang untuk wat usaha ni...bukan untuk orang laen, tp untuk diri aku sndiri yang bila2 masa saje Allah akan jemput untuk berjumpaNya tanpa bertanya sama ada sudah bersedia atau belum...ish, takut gak bila pikir2kan....Allahuakbar...banyak nak cakap ni, xtau nak cakap yang mana dulu...nanti la aku share gn korang pengalaman aku n cite2 yang cukup2 menyedarkan aku tu...klu nak cite dalam satu post memang x cukup...insyaAllah, sikit2 aku update... hari ni bru sampai rumah jadi x sempat nak rehat ag...rasenyer ckup la dlu utk kali ni...wsalam

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..........SELAMAT DATANG...............Jangan lupa jadi sahabat MHZ