Wednesday 27 April 2011

Konspirasi

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, syukur kehadrat Ilahi kerana hari ini kita masih lagi diberi peluang untuk merasai nikmat2 yang telah Dia berikan...aku masih dapat update blog, korang masih dapat baca blog...haa, tu sume nikmat yang dipinjamkan oleh Allah kepada kita...wajarlah kita bersyukur kerana masih ramai saudara2 kita yang x dapat merasai nikmat2 ni...

Tajuk kali ni pasal konspirasi...mesti sume da penah baca pasal konspirasi2 ni...klu blm KLIK SINI...semalam, kawan aku mesej aku tanya aku pasal ni...dia first time baca pasal bnda2 ni jadi dia macam terkejut la...dia tanya aku betul ke psal sume tu...aku x cakap bnda tu totally betul sebab aku pn x tahu...tapi maybe bnda tu betul2 wujud...konspirasi dari puak2 penyembah syitan ni memang cukup2 teliti...lagi dikaji, lagi pening dibuatnya... klu lihat dari ape yang mereka rancang tu, memang pandangan mereka ni sangat2 jauh...tanpa kita sedar kita sume ditipu...klu korang baca, korang akan tahu...

Berbalik kepada crita kawan aku tadi tu, aku pn share la ape yang aku lalui dulu....aku pn same gak dulu, first time aku baca pasal bnda tu, memang x senang duduk dibuatnya...mana x nyer, sume yang dia tulis bertentangan dengan ape yang kita fikir slama ni...susah nak percaya...tapi bila pikir2 balik, ada gak betulnya...klu la betul, maknanya kita slama ni di'pandu' oleh mereka tanpa kita sedari...

punya la lama aku pikir pasal bnda ni...akhirnya Allah menemukan aku dangan satu fikir...aku mula terfikir yang ape gunanya aku pening2 duk fikir pasal konspirasi ni...klu betul pun. ape yang kita bley wat...nak lawan? lawan macam mana klu bukan dengan kekuatan iman...hanya iman sahaja yang dapat lawan sume ni...klu korang prasan dalam link yang aku bagi kat atas tu...ada satu part yang dia kata yang usaha mereka buat, gagal terhadap Rasulullah dan para sahabat...sebab apa tu? sebab iman para sahabat ni benar2 mantap...tapi umat hari ni senang sangat ditipu...korang baca sendiri la nanti....

kita duk sibuk2 kaji pasal konspirasi ni hingga kita lupa siapkan diri kita....mereka yang wat konspirasi ni adalah sebagai persiapan untuk dajjal memerintah nanti...bila dajjal da kluar, maka tu merupakan tanda besar kiamat...xkan nak tunggu masa tu tiba bru nak siapkan diri....padahal kiamat kita ni bila2 masa jer...mati kita, maka kiamat la bagi kita....tu sebenarnya kita perlu fikir...klu kita sume fikir macam tu, insyaAllah sume akan siapkan diri, bina iman yang mantap...bila iman mantap, segala konspirasi jahat ni dapat kita lawan....

cuba tengok begaimana mereka cuba tipu kita...mereka pandu kita supaya cintakan dunia, cintakan harta, sayangkan pangkat...tu sume merupakan agenda mereka supaya kita semakin jauh dari ape yang Rasulullah dan para sahabat dulu buat yang mana hari ini kita dapat lihat, usaha mereka telah berjaya....berapa banyak hari ini orang yang kejar kakayaan? sedangkan klu kita baca kisah para sahabat dulu, bila mereka dapat harta, mereka terus sedekah semuanya tanpa meninggalkan sedikit pun untuk diri sendiri dan keluarga....tapi umat hari ni, dapat 1 juta nak 2 juta...dapat 2 juta nak 3 juta plak...Allahuakbar...

Selain tu, konspirasi ni jugak berusaha untuk wujudkan kebergantungan antara satu sama laen...maknanya, mereka cuba tanamkan satu sifat dalam diri kita yang mana kita perlu saling bergantung antara satu sama laen...contohnya, rakyat bergantung kepada tentera2 bagi menjamin keamanan mereka...perasaan ni mereka tanamkan dalam diri kita tnpa kita sedari sebenarnya mereka cuba jauhkan kita dari ape yang Rasulullah tarbiah para sahabat dulu.....dulu, para sahabat langsung x berharap dan bergantung kepada makhluk sebaliknya mereka yakin 100% bahawa hanya Allah sajalah tempat mereka bergantung...buktinya dalam perang badar, tentera islam seramai 313 orang yang serba kekurangan berjaya mengalahkan musuh seramai 1000 orang yang lengkap bersenjata....tengok bagaimana iman para sahabat dulu...hanya iman saja yang mampu menyekat agenda jahat puak2 ini...sebab itulah mereka cuba jauhkan kita dari ajaran Rasulullah walaupun  sekecil2 perkara seperti pemakaian...pakaian hari ini langsung tidak menepati apa yang diajar oleh Baginda Rasulullah saw....tapi malangnya umat kita hari ini memandangnya sebagai satu bnda yang remeh...

banyak lagi klu nak crita sumenyer....tapi aku sangat2 bersyukur sebab aku ditemukan dangan usaha agama ini yang mengajar aku kepentingan iman dan yakin terhadap Allah dan juga sunnah Baginda Rasulullah saw...

Jadi sahabat2 semua...ayuh, kita perlu sedar dari mimpi indah ini...dunia yang indah ini, satu hari akan hancur berkecai...jadi, xkan kita nak cintakan sesuatu yang sudah diketahui akan hancur akhirnya...dalam usaha2 dan didikan jahat yang hari ini telah tertanam dalam hati kita, memang perlulah kita bersihkan kembali dan masukkan nur iman sebagaimana iman para sahabat...mustahil untuk kita tandingi iman para sahabat namun setidak-tidaknya, kita cuba tingkatkan...rasanyer cukup dulu untuk kali ini...semoga kita dapat amik iktibar dari kisah2 ini...wassalam


Nukilan,
Hafizuddin Zulkifeli
mhz_92@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..........SELAMAT DATANG...............Jangan lupa jadi sahabat MHZ