Saturday 23 April 2011

Travian oh travian

Assalamualaikum...

Hmm...senyap je blog ni kn...aku pun 2 3 hari ni jarang update blog ni sbb duk sibuk update blog gaming aku..huhu...dunia oh dunia...memang xkan puas...seperti yang aku jangkakan, cuti 5 bulan ni memang betul2 mencabar...penuh dengan dugaan...mana x nyer, memang suasana penuh dengan dunia...bru seminggu aku cuti, memang time table rutin harian aku hampir 100% berubah...ni yang xbez ni...fikirkan kawan2 aku yang sekarang ni sedang sibuk memenatkan diri, hari2 mulut bercerita kebesaran Allah, hmm..alangkah beznyer...semoga korang selamat sempurnakan perjalanan 40 hari korang...korang sangat2 bertuah kerana berada dalam suasana agama...

Aku sebenarnya masih tercari-cari lagi sebenarnya ni...ape yang aku nak wat ngan cuti panjang ni...xkan makan tido jer kot....keje? haha...insyaAllah la....tapi aku nak kongsi crita aku yang satu ni la...ni pasal cuti spm aku dlu...kan cuti panjang gak kan...haa..masa tu aku da boring sangat...pasti ada la kawan aku ni ajak aku cuba satu benda ni...korang jangan la ikut perangai aku ni...sebab...sebab....benda ni boleh wat kita ketagih tau....bahaya betul...jangan la cuba...nanti hidup korang ntah ke mana perginya....eh, korang jangan pikir bukan2 plak...aku bukan cuba benda "tu" tau...aku xde la sampai ke tahap tu...huh, minta jauh la benda2 macam tu....benda yang aku maksudkan ialah si TRAVIAN...haaa...korang pernah dengar x? klu x pernah, x usah la cuba2 nak dengar....klu yang da pernah dengar, x usah la nak cuba2 maen....klu yang da maen, x usah la habiskan duit beli emas guna point...klu yang da cuba semua, haa korang kena dengar pengalaman aku ni....

ni la rupa sebahagian dari travian versi yang aku maen dulu....sekarang da laen da...

Pengalaman aku bermaen travian ni bermula pada bulan 3 tahun lepas....masa tu da separuh cuti da...mula2 memang aku langsung x minat sebab aku xtau maen....pastu, bila da lama, fuh! boleh dikatakan aku la antara player yang paling aktif pada masa tu...kepada sape2 yang sama server ngan aku pada masa tu mesti kenal ngan id ni...HELPERS dari team KOF...memang masa tu maen x ingat dunia...subhanallah... mana x nyer, aku sanggup bangun pagi buta dan buka laptop, sambung broadband semata-mata nak maen travian...klu bangun tahajud kan bagus...nape aku bangun pagi buta? hmm, korang yang pernah maen pasti tahu kenapa kepada yang x tahu, ok la aku crita la sikit ape benda travian ni....travian ni adalah game online yang berbentuk peperangan strategi...nanti korang google la sendri...ape yang aku bley cakap, masa dalam travian ni berdetik sebijik macam masa kat jam dinding korang tapi bergantung kepada server korang maen la...contohnya, klu korang hantar askar serang ke satu kampung dan kat situ dia tulis askar akan tiba dalam masa 2 jam, maknanya lagi dua jam la bru sampai...yang buat aku bangun pagi buta tu sebab tu la...sekali kat situ terpampang tulis askar musuh akan tiba di kampung anda lagi beberapa jam...kira punya kira, lebih kurang dalam pukul 4 pagi...kerana masa tu aku memang gilakan travian ni, sanggup la kunci jam bangun kul 4 pagi demi menyelamatkan kampung yang tercinta...memang x betul kan? Sebab tu la korang jangan la cuba2 nak maen...klu stakat nak cuba2 tu x salah tapi yang ketagih tu bermula dari cuba2 la...macam dadah la..huuu

Jadi tu la aku nak kongsi ngan korang...tu baru sikit aku cerita...blm masuk kategori belanja untuk beli point lagi...haha...hari tu bukak la skali travian ni nak tengok...wah, da canggih sekarang...mesti banyak perubahan dari segi permainannya...ikutkan tangan yang gatal ni, nak je tekan butang pendaftaran tu...tapi bila pikir2 balik, dengan keadaan aku dulu yang xtau jadi ape, sampai makan minum ntah kemana, tidur x menentu, aku rase cukup la...rosak la permainan2 macam ni...makan, minum, tido klu x teratur tu xpe lagi, lantak korang la...tapi klu sampai solat pun berterabur, tu da serius....ingat2 la, fikir2kan balik ape maksud hidup kita kat dunia ni....dunia ni syurga bagi orang kafir dan penjara bagi orang mukmin....fikir2 kan (macam berita dunia tv1 la plak...haha). Rasenyer cukup la dlu cerita aku kali ni...klu panjang umur aku post lagi....wassalam.


Nukilan,
Hafizuddin Zulkifeli
mhz_92@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..........SELAMAT DATANG...............Jangan lupa jadi sahabat MHZ