Saturday 9 April 2011

Minggu Pertama Exam

Assalamualaikum

hmm....separuh masa pertama da tamat...tinggal lagi 5 paper...da 4 paper lepas, alhamdulillah semua berjalan lancar...bersyukur sgt2 kerana tanpaNya, mesti aku da merapu jawab soalan2 tu...ni yang aku nak kongsi hari ni...mmg benarlah ape yang dikatakan, bila Allah ada bersama kita, insyaAllah segala hidup kita akan dipermudahkan...jadi kali ni aku nak kongsi gn korang sume pasal kisah aku sepanjang minggu pertama exam aku ni....

klu sebelum2 ni, selepas maghrib aku akan ziarah ke bilik kawan2, jumpa n cakap pasal iman...ni la rutin aku dan sepatutnya rutin kita semua (bagi yang duk kat asrama or mana2). ziarah kawan n ckap pasal kebesaran Allah, tu la antaranya yang aku buat setiap hari semata-mata nk jaga iman, tapi bila tiap kali tiba musim exam, mesyuarat putuskan untuk fokus study n dapatkan result yang baik agar x jadi fitnah thadap usaha agama...jadi selama seminggu ni aku x ziarah...kurang cakap perkara2 iman sbagai makanan rohani...sejujurnya aku cakap, aku rsa laen... maybe da biasa wat n tiba2 x buat...tp mmg hidup aku ada je yang x kena...maybe sebab x jaga amal...bila iman turun, amal pn automatik terganggu...hmm..

pada hari first exam tu, mmg aku rasa takut sangat...takut bantuan Allah x sampai kat aku sbb aku rsa mcm jauh sangat dariNya...Allahuakbar...ada la sebab2 yang mnyebabkan aku rsa jauh sangt drNya...tp Alhamdulillah, first paper tu rase ok la....lpas kluar dewan, terus aku berlari ke surau yang mana aku slalu solat zohor stiap hari...aku mmg tgahari x balik kolej sebab ptg ad lecture lg...Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang...banyak lagi cerita2 yang aku nk kongsi tapi rasanyer cukup la utk kali ni....nti aku sambung balik lepas habis exam nti...insyaAllah...

Jumpa 15hb nanti....(^_^)

No comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..........SELAMAT DATANG...............Jangan lupa jadi sahabat MHZ